Europski tjedan programiranja – EU CodeWeek je društvena inicijativa čiji je cilj na zabavan i angažirajući način približiti učenicima programiranje i digitalnu pismenost. Održava se svake godine u listopadu, a u Srednjoj školi Zlatar organizirane su četiri kreativne radionice programiranja u devet razrednih odjela. Više od 200 učenika sudjelovalo je na radionicama na kojima se pokušalo spojiti nespojivo – ples, crtanje, LEGO kocke, robote i proširenu stvarnost s programiranjem – na zabavan način, kroz igrifikaciju i istraživačko učenje.
Certifikat izvrsnosti za provedene aktivnosti
Od prikaza Sunčevog sustava na školskoj klupi pa sve do uranjanja u trodimenzionalni digitalni svijet – sve su to učenici četvrtog razreda (smjer: tehničar za računalstvo) mogli iskusiti na radionici Virtualne i proširene stvarnosti na webu. Učenici su se podijelili u grupe te su nasumično prolaziti kroz tri štanda na kojima su korištenjem mobitela, virtualnih naočala i druge opreme istraživali digitalne 3D svjetove, interaktivne videozapise u 360 stupnjeva te mobilne aplikacije i markere za proširenu stvarnost. Izradili su i svoju prvu AR aplikaciju.
Na radionici Dance Party učenici su uz pomoć blok-programiranja kreirali vlastitu plesnu zabavu. Birali su plesače, mijenjali plesne pokrete i prilagodili ih odabranoj glazbi. Za učenike koji su bili u samoizolaciji organizirana je Coding@Home aktivnost u okviru koje su kreirali složen i animiran crtež korištenjem HTML-a i CSS-a. Sve tri radionice osmislio je i vodio nastavnik informatike i strukovnih predmeta Krešimir Varga. Za uspješan završetak izazova EU Code Week 4 All 2021 Challenge dodijeljen mu je certifikat izvrsnosti Europske komisije.
Programiranje LEGO robota
Na radionici programiranja LEGO robota, koju je osmislila i provela nastavnica informatike Vesna Pisačić, učenici su korištenjem blok-programiranja naučili kako natjerati robota da riješi šest različitih misija iz seta LEGO Education EV3 Space Challenge. Održana je i uvodna radionica za projekt Robotika – veliki za male. U okviru tog projekta daroviti srednjoškolci postali su vršnjački edukatori koji poučavaju mlađe učenike iz osnovne škole kako programirati robote.
Kroz zajedničke aktivnosti učenici su istražili kako razmišljaju pravi roboti koristeći LEGO edukacijske komplete. Uz unaprijed osmišljene zadatke upoznali su tijek programiranja, osnovne dijelove robota, vrste senzora, načine očitavanja podataka sa senzora, pokretanje motora – sve što je potrebno da se robot kreće, priča, hoda i radi ono što zahtijeva zadatak.