KAP
    Odabir uredništva

    Školski pustolovi istražili Česmu i biološke bazene u Čazmi

    8. srpnja 2023.

    “Iz škole izlazite kao sposobni ljudi koji imaju znanje i iskustvo”

    3. srpnja 2023.
    Facebook Instagram YouTube SoundCloud
    KAP
    • Naslovnica
    • Kreativni
    • Aktivni
    • Popularni
    • KAP+
    Facebook Instagram YouTube SoundCloud
    KAP
    Sada čitaš:Naslovnica»Popularni»Međupogled»ZA ILI PROTIV: Podijeljeno mišljenje o školskom kodeksu odijevanja
    Međupogled By Lana Ljubek10. listopada 2022.

    ZA ILI PROTIV: Podijeljeno mišljenje o školskom kodeksu odijevanja

    Nova školska godina sa sobom donosi nove izazove, ali i nova pravila u školi. Ovih se dana neprestano priča o novom kodeksu odijevanja koji još nije stupio na snagu, ali uskoro bi trebao. Glavno je pitanje je li kodeks uopće potreban te što učenici misle o tome.
    Dijeli
    Facebook Email WhatsApp

    ŠKOLSKI KODEKS ODIJEVANJA

    1. Odjeća i obuća trebaju biti čiste.
    2. Odjeća ne smije biti poderana na način da se vidi veliki dio kože.
    3. Suknje i kratke hlače moraju biti do koljena. Nisu dopuštene sportske hlačice (dres), izuzev na nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture.
    4. Majice ne smiju imati veliki dekolte.
    5. Donje rublje ne smije biti vidljivo.
    6. Nije dopušteno nositi odjeću koja otkriva trbuh i leđa.
    7. U školi nije dopušteno nositi odjeću, dodatke i nakit koji sadržavaju uvredljive simbole, znakove i/ili slogane koji obezvrjeđuju i ponižavaju na temelju rase, vjere, etničke pripadnosti, spola, teškoća ili seksualne orijentacije te izražavaju prijetnju neposrednim nasiljem ili remećenjem urednog rada škole. Također nisu dopušteni natpisi vulgarizama na hrvatskom ili stranom jeziku.
    8. Kape i kapuljače ne nose se u zatvorenom školskom prostoru.
    9. Učenici na nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture obvezno trebaju nositi bijelu majicu i sportske hlače te imati primjerenu obuću (sportske tenisice). Nakit i modni dodaci koji predstavljaju opasnost na satu Tjelesne i zdravstvene kulture nisu dopušteni.
    10. Prema Zakonu o zaštiti na radu u praktikumu laboratorijskih vježbi (program tehničar za računalstvo) nije dopuštena odjeća kratkih rukava i kratke hlače, kao i otvorena obuća.

    Na samom je početku ovoga članka navedeno deset pravila koja predstavljaju kodeks odijevanja, a učenici su ih imali priliku čuti na satu razrednika prvoga dana nastave. Pravila su izazvala rasprave učenika unutar razreda jer su se nekima svidjela, a nekima ne. Stoga smo anketirali učenike kako bismo saznali njihovo mišljenje o uvođenju kodeksa. Anketa je sadržavala šest pitanja.

    Pravila bi trebala biti razumna i ne previše stroga

    Od 60 dobivenih odgovora, 63,3 % učenika ne podržava uvođenje kodeksa odijevanja, dok 36,7 % podržava. Na pitanje „Mislite li da je kodeks odijevanja potreban u školama?“ 51,7 % učenika odgovorilo je s NE, dok je 48,3 % odgovorilo s DA. Može se zaključiti da neki učenici, iako ne podržavaju uvođenje kodeksa odijevanja, svejedno misle da je potreban u školi. Od učenika je zatraženo da napišu zašto podržavaju ili ne podržavaju uvođenje kodeksa. Većina učenika ovu odluku ne podržava jer smatraju da im to uzima mogućnost slobodnog izražavanja, da su pravila prestroga, da ne vrijede jednako za oba spola te da se neki učenici ionako neće pridržavati kodeksa. Oni koji ovu odluku podržavaju napisali su da neka pravila moraju postojati, da je škola odgojno-obrazovna ustanova te da neki učenici u školu dolaze neprimjereno odjeveni, ali iako se oni slažu s uvođenjem kodeksa, svejedno misle da bi pravila trebala biti razumna i ne previše stroga.

    Neki učenici, iako ne podržavaju uvođenje kodeksa odijevanja, svejedno misle da je potreban u školi.

    Od deset navedenih pravila, najvećem dijelu učenika ne sviđaju se drugo, treće i šesto pravilo jer se odnose većinom na ženski spol, a i ne zaboravimo da su u ljetnim mjesecima velike vrućine pa bi učenice na sebe htjele staviti nešto kraće da im bude malo lakše. Pravila koja se učenicima najviše sviđaju su peto, sedmo i deveto iako nisu naveli mnoge razlike. Za sedmo su pravilo rekli da u svijetu ima previše diskriminacije koja bi se svakako trebala suzbijati u školi. Prvo je pravilo izazvalo mnoge reakcije jer je to jedno od onih pravila koje se mnogima sviđa, ali neki učenici smatraju da je napadno jer ne možemo znati nečije financijsko stanje. Nekim su učenicima sva pravila u redu, ali smatraju da se shvaćaju previše rigorozno, a nekome se ne sviđa ni jedno pravilo.

    Očito su učenici podijeljenog mišljenja, ali ipak postoji jedno pitanje oko kojega se većina učenika složila – „Mislite li da kodeks odijevanja više utječe na ženski ili muški spol?“. Čak 91,7 % učenika odgovorilo je da kodeks više utječe na ženski spol, a samo 8,3 % smatra da više utječe na muški. Usprkos tome, možemo promatrati hoće li se mladići pridržavati kodeksa i dolaziti u kratkim hlačama do koljena jer dosad nije bilo tako.

    Stupanje kodeksa na snagu ipak odgođeno

    Anketa pruža uvid u razmišljanje učenika, ali zanimala nas je i druga strana. Razgovarali smo sa školskom psihologinjom Marijom Vragović kako bismo saznali zašto je Škola uopće odlučila uvesti kodeks. Psihologinja je rekla da njoj nije bila namjera utjecati na slobodu izražavanja učenika, ali škola je ipak odgojno-obrazovna ustanova pa neka pravila moraju postojati. Spomenula je također da je stupanje kodeksa na snagu zasad odgođeno do daljnjega.

    Na kraju ovoga članka koji sadržava mnogo mišljenja i brojeva ostavljamo čitateljima da sami zaključe je li kodeks potreban ili ne te da svoje mišljenje formuliraju samostalno. Iako su mišljenja raznolika, učenici će se kodeksa morati pridržavati jednom kada bude uveden.

    Lana Ljubek

    Bok, ja sam Lana. Učenica sam 3. G razreda i zanima me istraživačko novinarstvo. U slobodno vrijeme, kojeg nemam, čitam, gledam filmove i slušam glazbu.

    Možda će te zanimati i...

    Međupogled

    NOĆ KNJIGE: Sanjaju li roboti električne knjige?

    Što ako?

    Što ako bismo bili (ne)znatiželjni? (Znatiželja ubila mačku, ali razvila čovjeka)

    Cooltura

    Valhalla se budi – čudan i pomalo iritantan film, ali brutalan

    sszlatar

    sszlatar
    Mračna i čudnovata tinejdžerica Wednesday istra Mračna i čudnovata tinejdžerica Wednesday istražuje nadnaravne događaje

Serija Wednesday pomalo uvrnutog američkog redatelja Tima Burtona osvojila je srca mnogih gledatelja, a donosi misterioznu priču u kojoj kći iz neobične obitelji Addams preuzima detektivsku ulogu. Mračna i čudnovata estetika serije i glavne protagonistice privukle su mnoge gledatelje što je seriju učinilo jednom od najgledanijih i najuspješnijih Netflixovih serija prošle godine – i to u samo dva mjeseca (počela se prikazivati krajem studenoga).

Jenna Ortega preuzela je ulogu djevojke Wednesday koja pohađa Akademiju Nevermore; školu za izopćenike, nakaze i čudovišta u kojoj se susreće s različitim fantastičnim bićima. Ova serija prikazuje nadnaravne zgode i likove koji rješavaju misteriozne događaje u gradu Jericho u Vermontu te pritom dobro usklađuje crni humor s elementima horora.

Klikni na poveznicu u BIO i pročitaj više.

#cooltura #recenzija #netflix #wednesday #adamsfamily #tvseries 

Pišu: Jelena Skozrit i Karla Videk
    – U osnovnoj sam školi željela biti učiteljic – U osnovnoj sam školi željela biti učiteljica, ali sam se u osmom razredu predomislila jer su me počela zanimati računala pa sam ipak željela biti informatičarka. – kaže nastavnica Vesna Pisačić te ističe: – Na kraju su se te dvije želje spojile pa sam sada nastavnica informatike. Volim raditi s djecom i mladim ljudima, poticati ih da koriste razne digitalne alate te tako razvijaju svoju maštu i kreativnost. 

Izdvojila je i jednu anegdotu: – Jednom me na cesti zaustavila bivša učenica kako bi mi zahvalila što je na informatici naučila pisati seminarske radove jer je te godine na fakultetu jedino ona znala napisati seminarski rad prema svim pravilima. 

– Volim kada učenici svoje znanje stečeno na nastavi iz informatike mogu primijeniti u stvarnom životu. Ponosna sam kada moji učenici požele biti nastavnici informatike ili se žele dalje školovati za zanimanja vezana uz informatiku. – poručuje nastavnica Pisačić. 

#whyiteach #sszlatar #nastavnici #teachers #highschool #srednjaskola 

Pišu: Tamara Rumbak i Lana Gašpar
    – Dok sam bila mala, igrala sam se učiteljice – kaže nastavnica strukovnih predmeta Diana Javorek te nastavlja: – Nakon završetka Fakulteta za turizam i vanjsku trgovinu u Dubrovniku počela sam raditi u uvozno-izvoznim tvrtkama, ali je to zahtijevalo puno putovanja. Imala sam malu djecu pa mi je više odgovarao nastavnički posao, a s vremenom sam ga i zavoljela. Volim raditi s mladim ljudima pa se osjećam mlado. Razmišljam o problemima mladih, a ne o svojim staračkim. Ja sam iz prošlog stoljeća, a zbog posla se osjećam kao da sam rođena u ovom! 

Saznali smo i zanimljivu anegdotu: – Jedan dan vraćala sam se iz škole autom i u Lovrečanu me zaustavi policija, a ja u nekoj panici nisam mogla pronaći prometnu dozvolu. Mislila sam da će me kazniti i odjednom čujem da policajac govori: „Joj profesorice, koliko ste puta Vi mene pustili kad nešto nisam znao ili imao, produžite dalje!“. 

#whyiteach #sszlatar #nastavnici #teachers #highschool #srednjaskola 

Pišu: Lana Gašpar i Tamara Rumbak
    RUJAN: "Manje pesticida, manje kiselina. Za buduć RUJAN: "Manje pesticida, manje kiselina. Za buduće generacije, za život bez mutacije!"

7. rujna – Dan hrvatskih voda
14. rujna – Dan prašuma
16. rujna – Međunarodni dan ozonskog omotača (dan ozona)
22. rujna – Svjetski dan bez automobila
26. rujna – Svjetski dan čistih planina
28. rujna – Međunarodni dan ekopotrošača

LISTOPAD: "Krenimo u akciju da zaustavimo Zemljinu alergijsku reakciju."

1. listopada – Svjetski dan vegetarijanstva
2. listopada – Svjetski dan farmskih životinja
4. listopada – Svjetski dan zaštite životinja
12. listopada – Međunarodni dan smanjenja prirodnih katastrofa
16. listopada – Svjetski dan hrane
20. listopada – Dan jabuka

#ekokalendar #ecology #ekoskola #rujan #listopad #art

Pišu: Laura Završki i Iva Škrlec, ilustriraju: Tea Jagarinec i Lucija Brčić
    VIŠE OD HOBIJA: Fantastične ilustracije Nike Meštrović inspirirane animeom i mangom

– Crtanjem se bavim od kad znam za sebe, jer smo svi kao klinci nešto po papiru škrabali i bojali. – kaže Nika Meštrović, učenica četvrtog razreda opće gimnazije. Njezin omiljen hobi je crtanje, a da su njezine ilustracije ipak nešto više od običnog škrabanja i bojanja na papiru, dokazuje i prva nagrada za strip na temu "Strava, strah, užas, kraj!" koju je nedavno osvojila na natječaju SFERICA oduševivši žiri crtežom i pričom.

– Kroz cijelu osnovnu školu crtanje kao hobi nikada nisam ozbiljno shvaćala. Ponekad sam nešto doma crtala, ali je to postajalo sve rjeđe kako se bližila srednja škola. Imam i datum koji smatram tim svojim malim "preokretom" u životu, 16. studeni 2020., kada sam se odlučila da je to ipak nešto u čemu stvarno uživam i s obzirom na to da vještine ne budu pale s neba, da bih se mogla primiti papira i olovke. – pojašnjava Nika koja se crtanjem ozbiljnije počela baviti prije dvije godine.

Klikni na poveznicu u BIO i pročitaj više.

#talentaonica #creativity #art #talented #artist

Piše: Paula Sviben
    "Ljeto, njiva, šuma – pukla traktorska guma!" "Ljeto, njiva, šuma – pukla traktorska guma!"

Eh, ta ljetna veselja! Maturalac, šetnje, more, plaže... a i pokoja puknuta traktorska guma. I sve to na ovogodišnjim ljetnim praznicima. Odabranu je priču napisao Lovro Klancir iz 1. R, a neobičnu je situaciju dočarala naša ilustratorica Tea Jagarinec iz 4. R.

Klikni na poveznicu u BIO za više priča od šest riječi.

#pričeod6riječi #skolskilist #ilustration #schoolmagazine #creativity #shortstory #sixwordstory
    Štipaju me rakovi, al' sve ostalo je kak' se šik Štipaju me rakovi, al' sve ostalo je kak' se šika! 🙂

#krozobjektiv #maturalac #maturanti #plaža #more

Snimila: Maja Vančina Mitrečić
    Rujan – tmuran mjesec za mnoge učenike jer ozna Rujan – tmuran mjesec za mnoge učenike jer označava početak nove školske godine. Dok su 5. rujna svi učenici krenuli u školske klupe, maturanti su imali slobodan dan jer je njihov početak mjeseca obilježio odlazak na maturalac u Italiju, Španjolsku, Francusku i Monako. Obilježen je i Međunarodni dan pismenosti na način da su učenici čitali tekst o pismenosti preko školskog razglasa. Nadalje, svi su bili šokirani viješću o smrti kraljice Elizabete pa je nastava engleskoga jezika bili posvećeni njenom životu i vladavini, a učenici su se i upisali u knjigu žalosti. Učenici 2. U razreda obilježili su Međunarodni dan znakovnih jezika slanjem poruke upravo na znakovnom jeziku. Europski dan jezika obilježen je igranjem pub kviza s brojnim pitanjima o općoj kulturi, a osim mnogih obilježavanja značajnijih datuma, naši računalci predstavljali su nas i na Znanstvenom pikniku.

#školskekronike #rujan #kronike #sszlatar #događanja

Piše: Lana Ljubek
    Listopad je bio vrlo aktivan mjesec. Prvog smo dan Listopad je bio vrlo aktivan mjesec. Prvog smo dana obilježili Međunarodni dan glazbe. Na školskim se hodnicima za vrijeme velikog odmora mogla čuti popularna glazba. Na Dan učitelja ministar Radovan Fuchs nagradio je 513 najuspješnijih odgojno-obrazovnih djelatnika u školskoj godini 2021./2022., a među njima su bila i dvojica nastavnika iz naše škole – Stjepan Pisačić i Krešimir Varga. Uz ukusnu hranu i dobro raspoloženje obilježen je i Dan zahvalnosti za plodove zemlje. Miris svježe ispečenih krušnih proizvoda širio se cijelom školom. Obilježen je i Dan kravate, a povodom promocije novopokrenutog digitalnog školskog lista KAP učenike su po školskim hodnicima iznenadili misteriozni QR kodovi. Pristigle su i prve nagrade – literarni rad Paule Sviben pohvaljen je na Danima Gjalskog, a učenici su se sa županijskog natjecanja u krosu vratili se s četiri prva mjesta. 

#školskekronike #listopad #kronike #sszlatar #događanja

Piše: Martin Kljak
    Multikuti

    “Iz škole izlazite kao sposobni ljudi koji imaju znanje i iskustvo”

    3. srpnja 2023.

    Nadareni matematičari osvojili zlato i broncu na “MathOS cupu”

    11. svibnja 2023.

    NOĆ KNJIGE: Sanjaju li roboti električne knjige?

    21. travnja 2023.

    Digitalni školski list Srednje škole Zlatar

    Facebook Instagram YouTube SoundCloud
    Oznake
    dobro srce ekoškola interaktivno kolumna maturanti nastavnici natjecanja natječaji obilježavanje posjet projekti promo radionica robotika smotra sport strani jezici strukovnjaci stručno usavršavanje stvaralaštvo terenska nastava
    Srednja škola Zlatar © 2023.
    • IMPRESSUM
    • ARHIVA
    • ŠKOLSKI WEB

    Napiši pojam i pritisni Enter za pretraživanje. Pritisni Esc za zatvaranje.